Menteri Agama Malaysia Kunjungi dan Serah Bantuan ke Dayah MADANI Al-Aziziyah

Jantho, JBA – YB Senator Dato’ Setia DR. Haji Mohd. Na’im bin Haji Mokhtar Menteri di Jabatan Perdana Menteri Hal Ehwal Agama Malaysia mengunjungi Dayah MADANI Al-Aziziyah Lampeunerut Aceh Besar, dalam rangka silaturahmi ke beberapa dayah di Aceh.

Dalam sambutannya Dato’ Mohd. Na’im menyebutkan pentingnya bagi santri untuk tekun belajar dan menghormati para guru serta orang tua, para santri harus rajin menjaga hubungan dengan Allah dan manusia.

Menteri Hal Ehwal Agama Malaysia juga menyebutkan Insyallah akan kembali mengunjungi dan bersilaturahmi di bulan Januari atau Februari untuk menyerahkan bantuan RM 25.000, masing-masing untuk Dayah Madani Al-Aziziyah Lampeunerut Aceh Besar dan Dayah Darul Hikmah Kajhu Aceh Besar.

Dalam kunjungan kali ini Dato’ Naim juga menyumbangkan RM 10.000 untuk Dayah MADANI Al-Aziziyah dan menyantuni 85 santri yatim piatu yang mondok di Dayah Madani Al-Aziziyah Lampeunerut Aceh Besar.

Pada penghujung acara, Dato’ Menteri Hal Ehwal Agama Malaysia mengimami salat Magrib secara berjamaah dan memimpin zikir serta doa di musala dayah setempat.

Abiya Dr. H. Muhammad Hatta Lc., M.Ed selaku Mudir Ma’had juga berharap kunjungan ini berkelanjutan dan menjadi penghubung bagi santri-santri Dayah MADANI Al-Aziziyah yang ingin melanjutkan pendidikan ke Malaysia.

Abiya MADANI mendoakan agar diberikan keselamatan dan dimudahkan penjalanan Dato’ Mohd Na’im, apalagi dalam perjalanan untuk menyebarkan kebaikan dan manfaat bagi umat.

spot_img
spot_img
spot_img

TERBARU

spot_img
spot_img

BERITA TERHANGAT

BERITA MINGGUAN

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

BERITA TERKAIT

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

BERITA TERKAIT